Cod produs: 118593
Cyberpsihologia - Catarina Katzer, editura All: CYBERPSIHOLOGIA. Viata in retea: cum ne schimb@ Internetul?
Material de reflectie si ghid de comportament online
Daca te numeri printre cei 2,5 miliarde de oameni pentru care Google, Youtube sau Facebook sunt repere nelipsite ale vietii de zi cu zi, cartea psihologului Catarina Katzer va avea pentru tine valoarea unei revelatii.
Americanul Tim Berners-Lee de la Centrul European de Cercetari Nucleare a dezvoltat in 1990 o retea menita sa faciliteze schimbul mai rapid de informatii intre cercetatori. Dar planul care viza transformarea acesteia intr-o baza de date internationala sigura si eficienta a luat o turnura neasteptata. Astazi, Internetul reprezinta un adevarat habitat pentru aproape 2,5 miliarde de oameni. Intrebarile privind evolutia acestuia in urmatorii ani isi gasesc raspunsul la o analiza mai atenta a situatiei din tara in care au aparut Microsoft, Apple si Google. Studiile arata ca, in anul 2013, 75% dintre copiii cu varste intre 0-(!) si 8 ani din Statele Unite aveau acces la Internet de pe un dispozitiv mobil, 63% aveau propriul lor smartphone si 38% dintre cei sub 2 ani foloseau echipamente terminale mobile!
Internetul a ajuns sa nu mai poata fi disociat de activitatea noastra zilnica. Actiunile noastre nu mai sunt legate doar de realitatea fizica in care traim. Se orienteaza din ce in ce mai mult spre spatiul virtual, indiferent ca este vorba despre retele sociale, jocuri online, forumuri, prietenii sau cunostinte facute pe cale digitala. Cu cat petrecem mai mult timp conectati la Internet, cu atat mai mult creste influenta mediului virtual asupra perceptiei de sine, vietii personale si profesionale, asupra cresterii copiilor si chiar a situarii noastre in ansamblul societatii.
Categoric, pe fondul existentei pe o scena virtuala s-a format o relatie cu totul noua intre noi si propriile noastre actiuni. In cazul in care trecem incontinuu de la viata reala la spatiul cibernetic si inapoi, perceptia iluzorie nu poate fi o simpla exceptie. Imaginea de ansamblu intra intr-o zona tulbure. Pentru a evita sa cadem prea des in capcanele Internetului, trebuie sa devenim constienti de modul in care se rasfrange permanenta pendulare intre viata reala si habitatul virtual asupra identitatii, emotiilor si comportamentului nostru. Bazata pe sute de studii psihologice despre Internet si pe notiuni fundamentale din domeniul psihologiei, cartea ne invata cum sa punem in balanta avantajele si dezavantajele spatiului cibernetic. Autoarea ne ajuta sa descoperim resorturile care ne afecteaza ratiunea si emotiile atunci cand suntem online. In acelasi timp, ne prezinta si caile prin care putem deveni internauti competenti.
Iata o serie dintre problematicile esentiale care fac obiectul acestei carti:
Ce inseamna pentru noi faptul ca abia mai constientizam necesitatea unor pauze atunci cand suntem online?
Cum ne influenteaza faptul ca toata ziua jonglam practic permanent intre diferitele spatii ale trairilor?
Mai putem face clar deosebirea intre diferitele domenii de activitate din lumea online, respectiv offline?
De ce ne este atat de greu sa separam partea intima de partea publica in retea?
Cum se intampla ca timpul zboara cand suntem online si ritmul Internetului poate deveni intr-adevar un drog?
Ne obisnuim oare cu violenta si cu moartea, pentru ca vedem mereu razboaie, conflicte si acte violente pe micile noastre ecrane?
Ne poate oare ajuta Internetul atunci cand trecem printr-o perioada de criza in viata?
Problemele noastre de comunicare cu alte persoane se rezolva mai bine online decat fata in fata?
Putem beneficia prin retea de mai multa recunoastere a competentei sociale?
Ne insufla reteaua mai multa siguranta de sine?
Caracteristici: An aparitie - 2018; Format - 200 x 130 mm; Editie - Necartonata;
ISBN: 9786065874329
Editura: All
Autor: Catarina Katzer
0.00
0 review-uri
Acest website foloseste cookie. Apăsând Accept sau navigând pe acest website, ești de acord cu folosirea cookie-urilor. Află mai multe despre cookie-uri in sectiunea Politica de utilizare Cookie-uri.